نتایج جستجو برای عبارت :

حرم امام رضا

 نسشت کتاب خوان مدرسه ای روز چهارشنبه 98/2/4 ساعت 9 صبح در دبستان دخترانه میعاد شهرکرد برگزار شد . در این نشست 6 نفر از دانش آموزان کتابهای خوانده شده خود را که آقای حسن فتاحی به رشته تحریر در آورده است را به شرح زیر با دیگر دوستان به اشتراک گذاشتند . 1. ترنج الله بخشی ، کتاب امام علی نقی (ع) ، ثمین علی بیگی کتاب امام رضا (ع)  ، یگانه باقری کتاب امام حسن (ع) ، گیسو راد کتاب امام زین العابدین (ع) ، فاطمه خسروی کتاب امام علی (ع) و آنوشا صالحی کتاب امام موسی
یکی ازمسائلی که میتوان از طریق آن وجود مقدس امام زمان (عج) را به اثبات رساند ماجرای شهادت پدر بزرگوارشان امام حسن عسکری (ع)واتفاقات همراه آن است همانطور که میدانیم و از روایت ها و حکایت های تاریخی به روشنی به دست می آید, سال ها پیش از آن که هشتم ربیع .
سیره‌ی امام جعفر صادق (ع)
 
شخصیت
امام صادق(ع) به اندازه‌ای جامع و برجسته است كه افزون بر شیعیان، عالمان و
عارفان اهل تسنن نیز توجهی ویژه به آن حضرت داشته و برتری علمی و شخصیتی
ایشان را ستوده و از آن حكایت‌ها نقل كرده‌اند. در ادامه روایاتی از سیره ی
امام صادق(ع) را می‌خوانیم.
تحقیق امام حسین (ع) فرمت فایل دانلودی: .rarفرمت فایل اصلی: docتعداد صفحات: 22حجم فایل: 292قیمت: 10000 تومانبخشی از متن:امام حسین(ع) در 3 شعبان سال چهارم هجری در شهر مدینه دیده به جهان گشود. پدرش علی مرتضی(ع) و مادرش فاطمه اهرا(س) می باشد. امام حسین(ع) دارای خصوصیات اخلاقی ممتازی بودند از جمله سخاوت، شجاعت، تواضع، بردباری و . امام حسین (ع) به مدت 7 سال از دوران کودکی خود را در زمان جد بزرگوار خود سپری کرد و در این مدت رسول خدا(ص) آنچه را از لوح محفوظ پذیرف
تحقیق در باره امام حسین (ع) کسی که مصباح الهدی بود ه  و هست به معنی
چراغ نجات . این تحقیق زندگی امام حسین (ع)و حوادثی که بر ان حضرت اتفاق افتاده است را در جریان تاریخی روایت می کند. مطالعه این تحقیق را به دانش پژوهان پیشنهاد میکنم .  
                                    سفارش فایل
داستان های مهدوی(3)
 درس: درس معرفت امام بود
شاگرد: شیعه خالصی بود مثل محمدبن مسلم
استاد: شکافنده دانش ها
 
امام باقر علیه السلام حال آدم دور مانده از امام زمانش را تشبیه کرده بود به گوسفند گم شده از گله و چوپان.
گوسفندی که بعد از دل بستن و رانده شدن از چوپان های غریبه،
بعد از هراس و حیرانی و سرگردانی،
طعمه ی گرگ خواهد شد.(مکیال المکارم،ج 1،ص 44؛ کافی، ج 1،ص 336)
منبع: روایت هایی داستانی پیرامون وجود مقدس امام عصر سلام الله علیها با نگاهی به کتاب شری
امام زمان مثل برف می آید .مثل برف آرام ، مثل برف مهربان ، و یک روز صبح ناگهان ، همه جهان را سپید پوش می کند . عادل و صبور ، مثل برف . یا امام زمان عج !من عاشق تو هستم من از بچگی عاشق برف بودم تمام سال انتظار می کشیدمبرای صبح سپیدی که برف می آید من واقعا منتظر تو هستم منتظر آن لحظه ای که بیایی و به تو بگویم : برف نو برف نو سلام سلام شادی آوردی ای امید سپید همه آلودگی است این ایام .
روزى امام از محلى عبور می کردند, عده اى از فقرا بر عباهاى پهن شده شان نشسته بودند ونان پاره هاى خشکى می خوردند, امام حسین (ع ) می گذشت که تعارفش کردند و او هم پذیرفت , نشست و با آنها از غذایشان خورد و آن گاه بیان داشت : ان الله لا یحب المتکبرین , خداوند متکبران را دوست نمیدارد. سپس فرمود: من دعوت شما را اجابت کردم , شما هم دعوت مرا اجابت کنید. آنها هم دعوت آن حضرت را پذیرفتند و همراه امام به منزل رفتند.حضرت دستور داد هر چه در خانه موجود است به ضیاف
میهمان دوستی امام علیه السلام
راوی: یکی از نزدیکان امام رضا علیه السلام
مرد گفت: سفر سختی بود. یک ماه طول کشید».
امام رضا علیه السلام فرمودند: خوش آمدی!»
ببخشید که دیروقت رسیدم. بی پناه بودن مرا مجبورکرد که دراین وقت شب، مزاحم شما شوم».
امام لبخندی زدند و فرمودند: با ما تعارف نکن! ما خانواده ای میهمان دوست هستیم».
در این هنگام روغن چراغ گردسوز فرونشست و شعله اش آرام آرام کم نور شد. میهمان دست برد تا روغن در چراغ بریزد، اما امام دست او را آرام
کار هر مرد نیست خرمن کوفتن.ِ
گرامیداشت یاد امام حسین با عزاداری در زمان کنونی کاری عبث است. بزرگترین درس امام حسین مسیله ی بیعت است. امام حسین قبل از عظیمت به کوفه از تک تک مردم بیعت و امضا گرفت. چون مسیله ی حق الناس در میان است.
الان حاکمان با داشتن بیش از 50 شرکت و بدون بیعت و امضای مردم با زیر پا گذاشتن حق الناس حکم میرانند. مثل حکومت عباسیان با بیعت های فرمالیته.
بزرگترین کار برای امام حسین پیاده کردن منش بیعت وی است
 ابوهاشم جعفری می‌گوید: مشکل مالی داشتم نزد امام هادی(علیه السلام)رفتم. امام فرمود:کدام‌یک از نعمت‌های خدا را شکر میکنی؟
تحقیق امام علی (ع) الگوی رهبری در جامعه اسلامی دانلود فایل امام علی (ع) الگوی رهبری در جامعه اسلامی 36 صفحه با فرمت WORD رهبری ,مبین قانون برای اینكه یك اجتماع , همیشه در.
The post تحقیق امام علی (ع) الگوی رهبری در جامعه اسلامی appeared first on خرید ملودی.اجناس فوق العاده
تحقیق لیاقت حضور در جمع یاران امام زمان دانلود تحقیق پیام آسمانی پایه نهم عنوان تحقیق: با دوستان خود گفت وگو کنید و بگویید برای اینکه ما نیز لیاقت حضور در جمع یاران امام.
The post تحقیق لیاقت حضور در جمع یاران امام زمان appeared first on خرید ملودی.دانلودستان
نشانه موی پیامبر صلی الله علیه و آلهمردی از نوادگان انصار خدمت امام رضا علیه السلام رسید. جعبه ای نقره ای رنگ به امام داد و گفت:آقا!
هدیه ای برایتان آورده ام که مانند آن را هیچ کس نیاورده است». بعد در
جعبه را باز کرد و چند رشته مو از آن بیرون آورد و گفت: این هفت رشته مو
از پیامبراکرم صلی الله علیه و آله است.که از اجدادم به من رسیده است».حضرت رضا علیه السلام دست بردند و چهار رشته مو از هفت رشته را جدا کردند و فرمود: فقط این چهار رشته، از موهای پ
در روز یکشنبه مورخ 21 مردادماه 97 و بمناسبت سالروزط شهادت امام محمد تقی علیه السلام نشست قصه گویی با حضور دانش آموزان دختر مقطع ابتدایی عضو کتابخانه دراین محل برگزار شد . هدف از برگزاری این نشست آشنایی دانش آموزان با زندگی پربار و شخصیت والای امام نهم شیعیان بود . 
فائزه وقتی به سایت رهبرفرزانه مراجعه میکردبه آدرسleader.irجهت ارتباط بارهبربامشکل مواجه بودبعدازورودبه بخش طرح وپیشنهادوانتقادبه شکل اجباری بایدکدطلبه راهم درج میکردیعنی فقط رهبرباطلاب رابطه برقرارمیکنداین رفتارچه معنایی داردتااین حدتحقیرنشدم وبی اعتبارشده ام.دلش میخواست به رهبربگوید تکراراشتباه مامون برای امام رضارانکندورویه مردمی بودن راپیش بگیرددرعزاداری امام حسین درهرمنطقه تعذیه رخ دهدازامام رضادرزمان قحطی ملت باران دیده بو

بسم الله الرحمن الرحیم
به مناسبت ولادت امام کاظم و امام هادی علیهما السلام، یه کتابچه تدارک دیدیم گه توی بسته ها گذاشتیم (اینجا کل بسته رو ببینید)
قصه هامون از روایات با سند معتبر اقتباس شدن و برای اینکه متنش برای بچه ها راحتتر درک بشه، جملات کودکانه تری انتخاب کردیم. قبل از ویرایش هر قصه متن اصلی عربی روایات هم نگاه کردیم که از اصل روایت دور نشیم.
ادامه مطلب
زندگی امامان ما شیعیان، پُر از حادثه‌های پند آموز و جالب است. این حادثه‌ها ما را با زندگی آن بزرگواران آشنا می‌سازد. مجموعۀ ۸ قصه از امام جواد علیه‌السلام همراه با تصویرهای زیبا، مخاطب را با گوشه‌هایی از زندگی امام جواد علیه السلام آشنا می‌کند. در این کتاب هشت قصه، با محوریت زندگی و سیره آن حضرت گردآوری و تدوین شده است.
بعد از آن روز برای اولین بار ماه رمضان بود و همه ی مورچه ها خوش حال بودند که استراحت و روزه بگیرند و اینکه الان باید امام زمان بیاید تا به مورچه ها یاد بدهد،ولی یکنفر دیگر آمد و امام زمان نیامد پس آن مورچه گفت:((اسم من مورشبه.
و بعد تندرو گفت:((تو که امام زمان نیستی.
بعد تندرو با مورشب داشت زل می زد ولی تندرو زل زدن رو قطع کرد و سیمرغ رو صدا کرد و گفت:((سیمرغ چرا اسم این مورچه مورشبه؟
بعد سیمرغ گفت:((چون اون از شب اومده به اینجا.
بعد تندرو به سیمرغ گفت
در کمال الدین از  احمد بن ابراهیم روایت کرده که گفت:
در سال 262 بخدمت حکیمه خاتون دختر امام محمد تقى و خواهر امام على النقى علیهما السلام رسیدم و از پشت پرده با وى سخن گفتم، و از عقیده وى در باره امامت استفسار نمودم. او هم یکایک ائمه را شمرد و از جمله حجة بن الحسن را نام برد. من گفتم: خدا مرا فداى شما گرداند:
آیا! حجة بن الحسن را دیده ‏اید و از وى خبر دارید؟ گفت: پدرش نامه ‏اى در باره او بمادرش نوشته بود و من از مادرش پرسیدم بچّه کجاست؟ گفت:پنهان اس
نگارنده:‌ جناب آقای سعید نجفی نژاد
دانشجوی دکترای تاریخ اسلام دانشگاه آزاد نجف‌آباد.
چکیده
در آستانه غیبت دوازدهمین امام شیعیان امامیه، سخت‌گیری‌های فوق‌العاده‌ای از سوی عباسیان برای شیعیان اعمال می‌شده است. در این شرایط، یکی از مهم‌ترین اقدامات امام هادی علیه السلام، زمینه‌سازی برای غیبت حضرت مهدی عجل الله فرجه بوده است. روایات فراوانی از پیامبر صلوات الله علیه و امامان پیش از امام هادی علیه السلام در مورد غیبت امام دوازدهم نقل ش
دانلود کتاب درس هایی از وصیت نامه امام خمینی (ره) + پاورپوینت کامل + نکات مهم وصایای امام + نمونه سوال
عنوان فایل : درس هایی از وصیت نامه امام خمینی (ره) نوع فایل : pdf ,word حجم فایل : 2.5 مگابایت تعداد صفحات : 136 مولف : محمد شفیعی مازندرانی فایل کتاب به صورت word و قابل سرچ می باشد توضیحات : کتاب laquo;درس zwnj;هایی از وصیت zwnj;نامه zwnj;ی امام خمینی raquo; .
دریافت فایل
پاورپوینت بررسی احادیث امام صادق با نظریات رشد پیاژه
دانلود پاورپوینت ارائه کلاسی با موضوع بررسی احادیث امام صادق با نظریات رشد پیاژه، در حجم 21 اسلاید. امام صادق (ع) در توحید مفضّل، موضوع رشد اندام و موارنه آن را از دوران رحم تا دوران بلوغ در ردیف یکی از آیات الهی آورده است: مفضّل از امام صادق (ع) درخواست کرد .
زندگی امامان ما شیعیان، پُر از حادثه‌های پند آموز و جالب است. این حادثه‌ها ما را با زندگی آن بزرگواران آشنا می‌سازد. مجموعۀ ۸ قصه از امام جواد علیه‌السلام همراه با تصویرهای زیبا، مخاطب را با گوشه‌هایی از زندگی امام جواد علیه السلام آشنا می‌کند. در این کتاب هشت قصه، با محوریت زندگی و سیره آن حضرت گردآوری و تدوین شده است.
دو نفر به نامهای احمد وحسین به خدمت امام رضا رسیدند. وگفتند که قبلا وضع مالی ما خوب بود والان در سختی قرار داریم.از خدا بخواه که اوضاع سابق را به ما بر گرداند.
امام(ع) فرمودند :آیا می خواهی مثل طاهر(معروف به طاهر ذو الیمینین) وهرثمه باشی.(یعنی مال و ثروت شما زیاد شود) ولی دین و اعتقادات خود را از دست بدهید.
 
آن دو نفر گفتند:نه بخدا ،تمام طلا ونقره زمین  را داشته باشیم ولی اعتقادات خود را از دست بدهیم ما را خوشحال نمی کند.
 
بعد حضرت رضا به آن دو نف
10 قصه از امام زمان (عج الله تعالی فرجه الشریف) نوشته فریبا کلهر است که انتشارات قدیانی آن را در 126 صفحه منتشر کرده است.بچه‌های عزیزی که دوست دارید امام زمان خود را بهتر بشناسید و سؤالات زیادی در مورد ایشان دارید، یکی از راه‌های رسیدن به پاسخ پرسش‌های ذهن شما مطالعه کتاب‌هایی در همین موضوع است. برای این که با آن حضرت انس و الفت داشته باشید و نسبت به ایشان شناخت پیدا کنید. در تمام موقعیت‌های زندگی خود، آن حضرت را به عنوان سرمشق خود قر
بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الرّحیم
مأمون گفته بود امام را پشت سر هارون خاک کنند.
کلنگ زمین را نشکافت . اباصلت می گفت:rdquo;امام روزی خاک چهارگوشه را بویید ، گفت :این گوشه مدفن من است، اگر همه ی کلنگ های خراسان را بیاورند، سه طرف دیگر شکافته نخواهد شد.rdquo;
مجبور شدند امام را جلوی هارون دفن کنند.
قبر امام قبله ی هارون شده بود.
برگرفته از کتاب از مجموعه کتب ۱۴ خورشید و یک آفتاب
اللهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ و عجل فرجهم
سحرگاه روز نوزدهم ماه مبارک رمضان بود . امام علی (ع) امام اول ما شیعیان وضو گرفتند که به مسجد بروند  اما غازهایی که در داخل حیاط بودند سر و صدا به راه انداخته بودند .غازها با منقارشان زیر عبای امام علی (ع) را گرفته بودند . امام علی (ع) بدون توجه به آن ها در را باز کردند که به مسجد بروند .میخ در هم انگار می دانست که قرار است برای امام ما اتفاقی بیفتد .قسمتی از عبای امام اول ما به میخ در گیر کرد . امام علی (ع) بدون توجه به این اتفاقات عجیب در حالی که زی
الامام الانیس الرفیق، و الوالد الشفیق، و الأخ الشقیق، و الام البرة بالولد الصغیر و مفزع العباد فی الداهیة النآد.: . 
امام مونسی است غمگسار، و پدری است مهربان، و برادری است مهربان و (در مهربانی مانند) مادری است نیک ‏رفتار نسبت به فرزند خردسال، و او پناه مردمان است به هنگام پیش‏آمدهای ناگوار. 
رابطه‏ ی امام با امت، نقش بسیار مهمی در شکل دادن به مسائل مالی و حل مشکلات اقتصادی دارد. رابطه اگر اسلامی باشد - چنان‏که امام رضا علیه‏ السلام» در
داستانهای مهدوی (9): آوای گریستن


 پرسیده بود:
نوزادها، چرا بی دلیل گاهی می خندند و بی درد، گاهی گریه می کنند؟!
امام صادق علیه السلام به مفضل فرمود:
نوزادی نیست مگر اینکه امام زمان خودش را می بیند و با او نجوی می کند.
گریه های نوزاد برای غیبت امام است و خنده هایش برای آمدن امام به سمت او.
اما زمانی که نوزاد زبان باز می کند، در این رحمت بر او بسته می شود و بر دلش مُهر فراموشی می خورد.»(بحارالانوار، ج 25،ص382)



ادامه مطلب

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها

تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی قائم سرویس تریبون آزاد ابومسلمی ها ﺳﻨﮓ ﺻﺒﻮﺭ دانلود رایگان فیلم,سريال مگافان | سایت سرگرمی و تفریحی زندگی ما درس مزخرف عربی بهترین مرجع فایل های لایه باز تخفیف ویژه سامانه ارتباط سازان (مازندران-بابل)